Odgovor Kosovo Sever portala glavnom uredniku agencije "Beta"

Nakon što je redakcija KoSSeva uputila pismo Udruženju novinara Srbije (UNS) da je agencija "Beta" sa portala KoSSev neovlašćeno preuzela vest – "Nema sastanka o uklanjanju barikada", glavni urednik "Bete", Ivan Cvejić je u pismu UNS-u naveo da to nije tačno, dodajući da je portal KoSSev, sa druge strane, takođe objavio vest za čiji  izvor je naveo Tanjug, iako se po rečima urednika Bete, radi o vesti  agencije "Beta"; naš portal je odgovorio i na ove navode, i pismo je danas objavljeno na sajtu UNS-a. 
 
U svom pismu, urednik agencija "Beta", Ivan Cvejić, navodi da Beta nije preuzela vest sa portala KoSSev, te da je novinarka Bete direktno od gradonačelnika Gorana Rakića dobila izjavu, "sticajem okolnosti na istu temu na koju je govorio i portalu Kosovo Sever."
 
Ivan Cvejić je u svom pismu dodao da su stranicu KoSSev portala prvi put u redakciji Bete 'otvorili' juče ujutru, da je portal zanimljiv, ali da su na njemu zatekli i jedan Betin tekst za koji je kao izvor naveden Tanjug.
 
"Nadamo se da je omaška i da će kolege iz Kosovo Severa portala to lako promeniti," naveo je u svom pismu Cvejić. 
 
KoSSev je odgovorio na navode agencije "Beta". Prenosimo odgovor objavljen danas na internet stranici UNS-a u celosti: 
 
Nakon objavljivanja odgovora glavnog urednika agencija "Beta" Ivana Cvejića, na našu raniju informaciju da je ova agencija sa našeg portala neovlašćeno preuzela vest  "Nema sastanka o uklanjanju barikada"  od  26. marta ove godine, naš odgovor je sledeći:
 
Poštovani gospodine Cvejić,
 
Naveli ste da je Vaša novinarka  direktno od gradonačelnika Rakića dobila izjavu, kako kažete "sticajem okolnosti na istu temu na koju je govorio i portalu Kosovo Sever". Naša primedba se nije ticala toga da li je gradonačelnik Rakić dao izjavu  drugim novinarima na istu temu, ili čak istu izjavu. Naša primedba se odnosila na to da je agencija "Beta", na žalost, prekopirala tekst naše vesti, kao što sam u prethodnom pismu i navela – bez poslednjeg pasusa i sa minimalnim modifikacijama. Uostalom, uporedite ova dva linka:
 
 
Što se tiče objavljivanja vesti  za koju ste naveli da je vaša vest "Drecun: Zajednica srpskih opština posle kosovskih izbora", a da smo mi naveli kao izvor agenciju "Tanjug", u nastavku ovog pisma, dostavljam Vam print screen lista "Politika", gde oni kao izvor ove informacije navode agenciju "Tanjug". Podsećam Vas da smo na našem portalu upravo naveli dva izvora: "Politika" i "Tanjug", što se uostalom i vidi na print screen-u koji ste vi priložili. Istovremeno, žao nam je i izvinjavamo se što nismo proverili navode Politikinog izvora ove vesti, s obzirom na to da nemamo potpun pristup vestima vaše agencije.
 
Nadam se da će ovaj neprijatni povod biti  dobar razlog za konstruktivnu saradnju  ubuduće.
 
S poštovanjem,
Tatjana Lazarević
glavna i odgovorna urednica
www.kossev.info
 

Comments

comments



Preuzimanje i objavljivanje tekstova sa portala KoSSev nije dozvoljeno bez navođenja izvora. Hvala na poštovanju etike novinarske profesije.