BIRODI: Vučić za tri meseca 20 sati u dnevniku Pinka, 98% pozitivno predstavljen

FOTO: Medija Centar/Birodi

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) u svom izveštaju „Alarm media monitoring“ navodi da je po rezultatima tromesečnog posmatranja, u centralnom dnevniku RTS-a i TV Pinka predsednik Srbije bio dominantno pozitivno predstavljen, na TV Pink čak 98 odsto vremena. S druge strane, predstavnici opozicije su bili neuporedivo manje pozitivno predstavljani, čak i cenzurisani, pokazalo je istraživanje BIRODI-ja.

Predsednik Srbije i Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandar Vučić bio je predstavljen sa 81 odsto pozitivnog vremena u ukupno 3,38 sati u centralnom dnevniku RTS-a. U isto vreme analizom dnevnika TV Pink, zaključeno je da je Vučić bio predstavljen sa 98 odsto pozitivnog vremena tokom 20,15 sati, koliko ga je bilo u toj informativnoj emisiji.

U izveštaju se navodi i da su „izuzetno pozitivno“ na RTS-u bili predstavljeni i predsednica Vlade Ana Brnabić i ministar inostranih poslova Ivica Dačić.

„Pozitivno“ (sa preko 50 odsto pozitivnog vremena u odnosu na ukupno vreme pojavljivanja), ali u „nemerljivo manjem vremenskom periodu“, predstavljeni su opozicioni političari: Vojislav Šešelj, Zoran Živković, Djordje Vukadinović, Boris Tadić i Zoran Lutovac.

BIRODI navodi da su u isto vreme na RTS-u sa preko 50 odsto „negativnog vremena“ predstavljeni Dragan Đilas i Sergej Trifunović, dok su „cenzurisani“ lideri opozicije, predstavnici stranaka nacionalnih manjina i opozicioni narodni poslanici kao što je Saša Radulović.

U posmatranom periodu na TV Pink su sa preko 50 odsto „pozitivnog vremena“ predstavljeni Vojislav Šešelj, Nenad Čanak, Čedomir Jovanović i Miloš Jovanović, dok su negativno predstavljeni Zoran Lutovac, Zoran Živković, Vuk Jeremić, Dragan Đilas, Boris Tadić i Boško Obradović.

U periodu od tri meseca TV Pink je „cenzurisao“ Sašu Radulovića, Đorđa Vukadinovića i predstavnike stranaka nacionalnih manjina.

Ova organizacija navodi da postoje indicije da su dve najuticajnije televizije sa nacionalnom frekvencijom u Srbiji – RTS i TV Pink, kršile Zakon o elektronskim medijima, što zaključuju na osnovu istraživanja od 1. septembra do 30. novembra 2019. godine.

RTS i TV Pink su u tom periodu „izrazito pozitivno izveštavale o predstavnicima vlasti, dok su izrazito negativno izveštavale ili su cenzurisale neke članove opozicije“, piše BIRODI i ukazuje da su time njihovi gledaoci „bili uskraćeni za objektivno, istinito i nepristrasno izveštavanje o političkim akterima“.

BIRODI je saopštio da zbog toga „zahteva od Regulatorne agencije za elektronske medije (REM) da u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima obezbedi zakonitost“ tako da RTS i TV Pink „uspostave vremenski i tonalitetski balans u izveštavanju o svim relevatnim političkim akterima u svojim centralnim informativnim emisijama“.

N1

Comments

comments



Preuzimanje i objavljivanje tekstova sa portala KoSSev nije dozvoljeno bez navođenja izvora. Hvala na poštovanju etike novinarske profesije.